“Jeg arbejder med markedsføring – men markedsfører ikke”

Online markedsføringDu ved det jo godt! At du ikke gør nok ved din online markedsføring!
Du har værktøjerne, de gode ideer og de rigtige intentioner, men du mangler tiden til at få det hele til at gå op i en højere online-enhed. Her kan du læse om en netværksgruppe, der er noget for dig. En netværksgruppe til dig der arbejder med online markedsføring.

AOM – Anonyme Online Markedsføringskonsulenter

Nu kan du blive del af en gruppe, der står overfor samme udfordringer. Og der er ikke tale om AOM – Anonyme Online Markedsføringskonsulenter – så du kommer ikke til at sidde i rundkreds, indtil det er din tur til at rejse dig og med skam sige: ”Jeg arbejder med markedsføring – men markedsfører ikke”.
I stedet skal vi i SIG-gruppen inspirere og engagere os til at få brugt de vigtigste og mest grundlæggende elementer i online markedsføring, så vi kan gå fra hvert møde opløftede og klar til at få vores online markedsføring på rette spor.

Vi skal mødes 5 gange i løbet af 2009, og hvert møde har sit eget tema.:

  • Effektiv brug af dit websites statistik
    Status: Hvor kommer dine besøgende fra i dag? Hvad vil du gerne vide om dem, og hvad gør du for at få de informationer? Hvilke 5 ting er de vigtigste at måle på? Hvilke statistiksystemer findes der, hvor gode er de, og hvad er prisen?
  • Trafikgenerering – organisk søgemaskineoptimering
    Organisk søgemaskineoptimering er den ”naturlige” måde, forskellige søgemaskiner finder og indekserer dit site på. Med udgangspunkt i din statistik kigger vi på, hvor dine besøgende kommer fra – hvad fungerer, og hvad fungerer ikke?
  • Search Engine Marketing (SEM)
    SEM betyder betalt markedsføring som annoncer, bannere og optagelser i kataloger mm. Hvor bruger du dine markedskroner i dag, hvad koster det, og hvad får du for pengene? Hvilke muligheder er der?
  • Brugervenlighed/usability
    Hvordan vil du gerne have, at dine besøgende bevæger sig rundt på dit website, og hvordan bevæger de sig rundt i dag? Hvad får dine besøgende til at reagere? Du får indsigt, tips og tricks.
  • Nyhedsmail i din markedsføring
    En effektiv nyhedsmail kan give mersalg og være en vigtig brik i at styrke relationer med eksisterende kunder. Hvordan bruger du din nyhedsmail i dag, og hvordan kan du styrke den i fremtiden?

Mød Søren Sprogø

Hvert møde i SIG-gruppen involverer en ekstern oplægsholder, og den første er Søren Sprogø.
Han lever af at monitere webshops og websites og skal hjælpe os med bedre at forstå, hvilke parametre vi bør måle på, når det gælder vores website. For et statistiksystem kan vise alt – så hvad er vigtigst?
Er du i tvivl, så giv allerede nu Søren Sprogø 45 minutter af din tid. Jeg havde ham som gæst i min podcast om Online Markedsføring, og han er god at blive klogere af.
Gå direkte til afsnittet ” Trafik, der ikke konverterer, er en udgift! eller abonner på hele podcasten via iTunes.

Du er også velkommen til at ringe til mig, Ib Potter, på 96121266. Eller smide mig en mail på ibpo@tvmidtvest.dk

No Responses

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *